Modulopgave 3

Jeg mener jeg har fået lavet en fornuft didaktisk undervisning fordi:
  • Eleverne kan se oplægget når de har behov for det.
  • Eleverne kan se oplægget igen og igen.
  • Eleverne bliver fri for at vente på underviseren
  • Jeg har lavet oplægget på en inspirerende måde
  • Jeg undgår at forklare det samme flere gange 
  • Jeg får mere tid til andre spørgsmål hos eleverne.
Nu er dette en af mange situationer hver dag, hvor det digitale kan være en god medspiller. Generelt tænker jeg at videoinstruktioner er den mest brugbare ting i min afdeling.
Problematikken i dagligdagen er tiden, men jeg mener helt klart at det er et værdifuldt redskab som det kun kan betale sig at investere i. 
Jeg mener at teknologierne skal holdes så simple som muligt, og jeg vil vælge nogle få produkter som jeg mener er brugbare i vores team. Ellers er jeg bange for at det hele falder til jorden uden at blive brugt, fordi der ikke er tid i hverdagen. Hvis emnet skal kunne sælges til kollegaerne kræver det funktionelle eksempler, som de kan se værdien af, og så kræver det tid at sætte dem ind i tingene.
Dette eksempel er allerede testet og godkendt via en kollega som stod i samme problematik.
Chefen har krævet at jeg på først kommende teammøde skal holde et oplæg om hvad jeg har lært på modulet og om hvad der kan være brugbart.    

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Noter før 3. undervisning - didaktik og læring

Modulopgave 1

1. vejledning