Læring - 3. undervisningsdag
Læring
Fra lær om it - Til lær med og gennem it ca. fra 2004 og frem
Centrale begrundelser for brug af it i EUD
It i EUD
I år 2000 kom der fokus på it i undervisningen
i 2012 starter en masse projekter om it hvor man involverer eleverne
Nye EUD videnscentre skal bl.a. bidrage til at elever i erhvervsuddannelserne
kan håndtere den hastige teknologiske udvikling
Læring foregår alle vegne og til alle tider
Øvelse 2
Skriv en padlet om hvilke teknologier I bruger og som kan understøtte læring - og hvorfor?
Undgå postulater: Hvorfor og hvordan kan it!
Spørg og begrund ved hjælp af teorier, modeller og undersøgelser!
3 teorier (Wenger, Illeris, Kolb) som kan kan bruges til en modulopgave
- se noter til 3. undervisningsdag
Øvelse 3
Thinglink
Find en læringsteoretiske problemstilling, kom med et bud på hvordan Padlet eller Thinglink kan anvendes, begrund valg og overvejelser fra ud fra dagens teori
Fra lær om it - Til lær med og gennem it ca. fra 2004 og frem
Centrale begrundelser for brug af it i EUD
- Øge elevernes muligheder for at lære (digital dannelse)
- Øge lærernes muligheder for at undervise
- Øge skolernes muligheder for at skabe bedre sammenhæng til og fra praksis
- Bedre ressourceanvendelse (samlæsning/økonomisk)
Der mangler forskning (evidens) inden erhvervskolesystemet
- en smule på EVA - it på ungdomsuddannelserne, EVA - it pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne
Ingen mening med at bruge it for it's skyld.
Erhvervslivet gør en stor indsats for at få
Øvelse 1
Padlet
skriv en padlet om hvilken viden, færdigheder og kompetencer vores elever har brug for ift. it og hvad er vigtigt ift. eleverne som borgere i et digitalt samfund - erhvervsmæssigt
skriv en padlet om hvilken viden, færdigheder og kompetencer vores elever har brug for ift. it og hvad er vigtigt ift. eleverne som borgere i et digitalt samfund - erhvervsmæssigt
It i EUD
I år 2000 kom der fokus på it i undervisningen
i 2012 starter en masse projekter om it hvor man involverer eleverne
Nye EUD videnscentre skal bl.a. bidrage til at elever i erhvervsuddannelserne
kan håndtere den hastige teknologiske udvikling
Læring foregår alle vegne og til alle tider
Øvelse 2
Skriv en padlet om hvilke teknologier I bruger og som kan understøtte læring - og hvorfor?
Undgå postulater: Hvorfor og hvordan kan it!
Spørg og begrund ved hjælp af teorier, modeller og undersøgelser!
3 teorier (Wenger, Illeris, Kolb) som kan kan bruges til en modulopgave
- se noter til 3. undervisningsdag
Øvelse 3
Thinglink
Find en læringsteoretiske problemstilling, kom med et bud på hvordan Padlet eller Thinglink kan anvendes, begrund valg og overvejelser fra ud fra dagens teori
Kommentarer
Send en kommentar