Differentiering - 5. undervisningsdag
Koncept differentiering - koncepterne bliver gerne lanceret så alt bli'r godt
fx. inddel eleverne i de 4 læringsstile og alle lærer super godt
Koncepter er godt, men en kritisk tilgang er bedre, med god spredning af metodevalg istedet.
2 former for diffferentiering, organisatorisk- (ydre) og undervisnings- (indre)
Her et bud på hvad undervisningsdifferentiering er.
Hvordan fås viden om forudsætninger?
E-diefferentiering
fx. inddel eleverne i de 4 læringsstile og alle lærer super godt
Koncepter er godt, men en kritisk tilgang er bedre, med god spredning af metodevalg istedet.
2 former for diffferentiering, organisatorisk- (ydre) og undervisnings- (indre)
Her et bud på hvad undervisningsdifferentiering er.
Hvordan fås viden om forudsætninger?
- Screening, test, samtaler
- Observation i undervisningen, samtaler med eleven
- Formativ evaluering
- Drøftelser i team med kontaktlærer,
- (Elevplan)
Kategorier over hvad elevforudsætninger kan være
Kategorier over de digitale forudsætninger
- Basale færdigheder (sprog)
- Fortrolighed med digitalt udstyr
- Fortrolighed med div. software
- Motivation for at arbejde med teknologi i læreprocesser: i, med og gennem
Case 1:
E-diefferentiering
Kommentarer
Send en kommentar