Differentiering - 5. undervisningsdag

Koncept differentiering - koncepterne bliver gerne lanceret så alt bli'r godt
  fx. inddel eleverne i de 4 læringsstile og alle lærer super godt
Koncepter er godt, men en kritisk tilgang er bedre, med god spredning af metodevalg istedet.

2 former for diffferentiering, organisatorisk- (ydre) og undervisnings- (indre)




Her et bud på hvad undervisningsdifferentiering er.







Hvordan fås viden om forudsætninger?

  • Screening, test, samtaler
  • Observation i undervisningen, samtaler med eleven
  • Formativ evaluering
  • Drøftelser i team med kontaktlærer, 
  • (Elevplan)
Kategorier over hvad elevforudsætninger kan være




Kategorier over de digitale forudsætninger
  • Basale færdigheder (sprog)
  • Fortrolighed med digitalt udstyr
  • Fortrolighed med div. software
  • Motivation for at arbejde med teknologi i læreprocesser: i, med og gennem

Case 1:




E-diefferentiering

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Noter før 3. undervisning - didaktik og læring

Modulopgave 1

1. vejledning