Didaktik - 2. undervisningsdag -

2. Undervisningsdag
Didaktik - alt hvad der har har læreren at gøre
Læringsteori - alt hvad der har med eleven at gøre
Læringsteoretiskemodeller

Didaktikkens genstandsfelt:

  • Undervisning
  • Formelle (styrende) processer
  • Indhold og metode
  • Dannelse
  • Undervisning og læring
Det giver et bredt billede af didaktik

Didaktiske modeller

Generationer af undervisning og læring med it:  - 2000/2004 (Nu)
Networked learning

  • Multimedlemskab
  • Formel/uformel - online/offline
  • Social læringsteori, social konstruktivisme
  • Connectivisme
Læringsplatforme: -

EVAs 9 råd:
https://www.eva.dk/projekter/2016/skolernes-erfaringer-med-de-digitale-laeringsplatforme/download-rapporten/implementering-af-digitale-laeringsplatforme.-de-forste-erfaringer/view

Gået fra web 1.0 til web 2.0
Gået fra passiv deltager til aktiv medskaber


  • Skal der nye didaktiske modeller til at arbejde efter pga. ny teknologi?

Umiddelbart - nej

2 didaktiske modeller hvor digital teknologi er tænkt med i:


Øvelse 3: videocase

  1. Udfra enten TPACK eller e-didaktiske model mål for undervisningen - hvad? 
  2. undervisnings-/ læringsform - hvorfor og hvordan?
  3. læremiddel/teknologi - hvilke og hvorfor didaktisk set? 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Noter før 3. undervisning - didaktik og læring

Modulopgave 1

1. vejledning