Didaktik - 2. undervisningsdag -
2. Undervisningsdag
Didaktik - alt hvad der har har læreren at gøre
Læringsteori - alt hvad der har med eleven at gøre
Læringsteoretiskemodeller
Didaktikkens genstandsfelt:
Didaktiske modeller
Generationer af undervisning og læring med it: - 2000/2004 (Nu)
Networked learning
Didaktik - alt hvad der har har læreren at gøre
Læringsteori - alt hvad der har med eleven at gøre
Læringsteoretiskemodeller
Didaktikkens genstandsfelt:
- Undervisning
- Formelle (styrende) processer
- Indhold og metode
- Dannelse
- Undervisning og læring
Didaktiske modeller
Generationer af undervisning og læring med it: - 2000/2004 (Nu)
Networked learning
- Multimedlemskab
- Formel/uformel - online/offline
- Social læringsteori, social konstruktivisme
- Connectivisme
Læringsplatforme: -
EVAs 9 råd:
EVAs 9 råd:
https://www.eva.dk/projekter/2016/skolernes-erfaringer-med-de-digitale-laeringsplatforme/download-rapporten/implementering-af-digitale-laeringsplatforme.-de-forste-erfaringer/view
Gået fra web 1.0 til web 2.0
Gået fra passiv deltager til aktiv medskaber
Umiddelbart - nej
2 didaktiske modeller hvor digital teknologi er tænkt med i:
Gået fra web 1.0 til web 2.0
Gået fra passiv deltager til aktiv medskaber
- Skal der nye didaktiske modeller til at arbejde efter pga. ny teknologi?
Umiddelbart - nej
2 didaktiske modeller hvor digital teknologi er tænkt med i:
- T-Pack modellen TPACK
- Den e-didaktiske model e-didaktiske model
Øvelse 3: videocase
- Udfra enten TPACK eller e-didaktiske model mål for undervisningen - hvad?
- undervisnings-/ læringsform - hvorfor og hvordan?
- læremiddel/teknologi - hvilke og hvorfor didaktisk set?
Kommentarer
Send en kommentar