1. undervisningsdag - eksempel på læringsteoretisk problemstilling
eks 1: Vi gennemgår alle vores forskellige værktøjer og maskiner for eleverne med både brug, vedligehold og sikkerhed. Eleverne bruger ikke alle maskiner med det samme og kan ikke huske hvordan de bruger dem og passer på sig selv.
Der går meget tid med at forklare brugen og sikkerheden for dem igen.
Løsning: Der laves videoer der viser brug, vedligehold og sikkerhed for hver enkelt maskine, som hænges op ved hver maskine som eleverne kan se via en qr kode.
Hvorfor vil jeg ændre det?
Der går meget tid med at forklare brugen og sikkerheden for dem igen.
Løsning: Der laves videoer der viser brug, vedligehold og sikkerhed for hver enkelt maskine, som hænges op ved hver maskine som eleverne kan se via en qr kode.
Hvorfor vil jeg ændre det?
- for at få mere tid til undervisningen - til den enkelte elev
- for at sikre at sikkerheden bliver overholdt
- for at sikre at maskinerne bliver brugt rigtigt
- for at undgå at eleverne skal stå og vente på at jeg får tid til at instruere igen.
- for at eleverne kan få instruktionen flere gang og dermed være mere fortrolig med maskinen
Viden: eleverne får en bedre viden om brugen af maskinerne
Færdigheder: eleverne bliver mere fortrolige med at bruge maskinerne
Kompetencer: eleverne får bedre kompetencer til at bruge maskinerne og de mere specielle funktioner
Kommentarer
Send en kommentar